-
RESPONSABILILOR SIME 2016: S-A DESCHIS ANUL ȘCOLAR 2016-2017
S-A DESCHIS ANUL ȘCOLAR 2016-2017 - https://www.ctice.md/Account/Login.aspx?ReturnUrl=%2f
MODIFICAREA Planul de acţiuni privind actualizarea datelor din Sistemului de cartografiere a şcolilor primare, gimnaziilor şi liceelor
1) Introducerea datelor primare referitoare la începutul anului şcolar 2016-2017 la situația din 01 octombrie 2016
TERMEN: 24 octombrie−06 noiembrie 2016
RESPONSABILI: Directorii instituțiilor de învățământ Administratorul şcolar Administratorii de clase (diriginții)
2) Verificarea datelor referitoare la începutul anului şcolar 2016-2017
TERMEN: 07-08 noiembrie 2016
RESPONSABILI: Administratorul şcolar, Țurcanu Galina, șef SMEFP
3) Prezentarea rapoartelor cu privire la desfășurarea procedurii de introducere a datelor pentru anul 2016-2017 (conform modelului remis – forma va fi completată în Excel) și a Scrisorii de confirmare Direcției în format electronic
TERMEN: 09-11 noiembrie 2016
RESPONSABILI: Directorii instituțiilor de învățământ Administratorul şcolar
4) Totalizarea rapoartelor la nivel de raion și transmiterea informațiilor către Ministerul Educației
TERMEN: 13-15 noiembrie 2016
RESPONSABILI: Șefa Direcției Învățămînt – V. TONU, Țurcanu Galina, șef SMEFP
Actualizarea datelor primare referitoare la începutul anului şcolar 2016/2017 se va efectua conform situaţiei din 1 octombrie 2016.
Ca suport Vă servesc Rapoartele pentru anul școlar 2016-2017, unde sunt datele despre notele la examenele de absolvire, sesiunea 2016, Rețeaua școlară, Listele de tarifare, Registrele școlare – notele anuale, Raportul statistic 83-edu (cadre), Raportul statistic 1-edu (elevi), Listele de control, dosarele personale ale elevilor (veniți), cadrelor didactice și alt personal de profil, auxiliar.
La înmagazinarea datelor în sistem pentru anul școlar 2016-2017:
I. Primul pas – se începe cu PROFILUL INSTITUȚIEI
- Se scriu datele la situația din 01 octombrie 2016.
- Se completeaza circumscripția școlară pentru a.ș. 2016-2017
- Se formează REȚEAUA DE CLASE pentru a.ș. 2016-2017
- Se completează Grupele de disciplinele opționale, grupe de program prelungit, cercuri și secții sportive pentru a.ș. 2016-2017
- Se corectează datele în Instrastructură și TIC
II. Pasul doi – se lucrează cu ANGAJAȚII (conducerea, cadrele didactice și personalul auxiliar) – se rectifică datele.
III. Pasul trei – se transferă ELEVII din anul școlar 2015-2016 în anul școlar 2016-2017 prin accesarea ”TRANSFER” cu unele rectificări la datele despre elevi. Clasele de 1 (întîi), 10 (a zecea) și elevii noi veniți în instituție se adaugă prin ”ADAUGĂ NOU”
- Rețeaua școlară: se formează rețeaua de clase pentru anul de studii 2016-2017
- Grupele de disciplini opționale (după arii curriculare)
- Grupele cu program prelungit (ȘP Mingir, LT M.Eminescu)
- Cercuri
- Secții sportive
- Infrastructura
- TIC (nu toate instituțiile au toate datele despre tehnica de calcul introduse, inclusiv parametrii tehnicii de calcul, etc.)
- Circumscripția școlară: pentru anul școlar 2016-2017 trebuie să fie conform Ordinului DÎ nr. 252-b din 15.09.2016):
”Se statuează că Direcţia Învăţămînt Hînceşti va organiza și monitoriza transportarea elevilor de la şcolile arondate la şcolile de circumscripţie pe parcursul anului şcolar 2016 – 2017 după cum urmează:
- din s. Şipoteni - 23 de elevi, s. Stolniceni - 6 în s. Bobeica, GM Bobeica (total – 29 elevi);
- din com. Cărpineni, s.Horjeşti 56 de elevi în s. Cărpineni, LT „Şt.Holban”;
- din com. Cărpineni, s. Horjeşti 18 de elevi în s. Mingir, GM Mingir;
- din s.Rusca – 23 de elevi, s.Anini – 19 de elevi în s. Lăpuşna, LT Lăpuşna (total – 42 elevi);
- din s.Feteasca – 19 elevi în s.Leuşeni, GM „C.Radu”;
- din s.Valea Florii – 17 elevi, s. Cărpineanca – 12 elevi, s. Coroliovca – 13 elevi, s. Brătianovca – 53 de elevi în com Sărata Galbenă, LT „Universum” (total – 95 elevi);
- din com. Mereşeni, s. Sărata Mereşeni 58 de elevi în com. Sărata Galbenă, LT ”Universum”;
- din com. Mereşeni, s. Sărata Mereşeni 10 de elevi în or. Hîncești, LT „M.Lomonosov”;
- din s.Dubovca, com. Bozieni 73 de elevi în s.Bozieni, GM Bozieni;
- din s. Fîrlădeni 49 de elevi în s. Buţeni, GM „ A. Bunduchi”;
- din s.Horodca 12 elevi în s.Drăguşenii Noi, GM Drăguşenii Noi;
- din s.Chetroşeni 57 de elevi în s. Mireşti, GM Mireşti;
- din s.Corneşti – 36 elevi, Secăreni – 49 de elevi în s.Secăreni, GMG Secăreni (total – 85 elevi);
- din s. Sărătenii Vechi – 20 de elevi în s.Cotul Morii, GMG Cotul Morii;
- din s. Sofia – 82 elevi în s. Negrea, GM Negrea.”
1) ANGAJAȚII - este completat de ADMINISTRATORUL INSTITUȚIEI
2) ELEVII - este completat de dirigințele clasei sau administratorii interni conform Ordinului Managerului instituției – se introduc ”Nou Veniți” elevii din clasele 1, 10 și alte clase, ceilalți elevi se transferă din anul școlar 2015-2016 în anul școlar 2016/2017: Ex. Din clasa 1 ”A” a.ș. 2015-2016 în clasa 2 ”A” a.ș. 2016-2017. Se verifică datele despre elev (domiciliul, părinții), se adaugă opționalele, cercurile și secțiile sportive, iar la NOTELE ANUALE – se alege ”Adaugă Plan Cadru” și apar lista de disciplini obligatorii, după ce se adaugă limbile străine (de ex. clasele bilingve LT M.Sadoveanu adaugă disciplinile Limba franceza și Limba engleză) sau altă disciplină pentru Plan-adru alolingv.
3) TERMENUL DE COMPLETARE și VERIFICARE – 06 NOIEMBRIE, ORELE 21-00.
4) DUPĂ VERIFICARE – ADMINISTRATORUL DE INSTITUȚIE COMPLETEAZĂ RAPORTUL EXCEL pentru anul școlar 2016-2017 (se anexează), Scrisoarea de confirmare pentru anul școalr 2016-2017 (se anexează) și generează rapoartele inclusiv ”Elevii”, după ce se remit în adresa alexcristy77@mail.ru OBLIGATORIU pînă la 11 NOIEMBRIE 2016, ORELE 21-00 !!!
ATENȚIE !!!
- NU SE INTRODUC ABSENȚELE, NOTELE ANUALE – ELE FI INTRODUSE LA SFÎRȚITUL ANULUI ȘCOLAR 2016-2017, ÎN SISTEM DEJA EXISTĂ NOTELE PENTRU CLASELE A 4-a și a 9-a !!!
- ANGAJAȚII și ELEVII NU TREBUIE EXCLUȘI DIN SISTEM SUB NICI O FORMĂ ȘI MOTIV.
- RESPECTAȚI TERMENII INDICAȚI ÎN ORDINUL ȘEFEI DÎ nr. 270-b din 03.10.2016
Ex. G.Țurcanu, 026923776, 069484320
Școlile vor transmite Direcției Învățămînt, împreună cu raportul completat în formă electronică în format Excel, o Scrisoarea de confirmare, scanată PDF și în original, prin care directorul instituției își asumă răspunderea pentru datele transmise Direcției Învățămînt la adresa electronică alexcristy77@mail.ru.
Modelul raportului în Excel și a Scrisorii de confirmare au fost anexate la Ordinul Direcției nr. 270-b din 03.10.2016 (plasat pe site-ul DÎ).
Postat 24 octombrie 2016
RESPONSABILILOR SIME 2016: S-A DESCHIS ANUL ȘCOLAR 2016-2017